Metaverse، یک جهان مجازی که در آن افراد می توانند در یک محیط سه بعدی با یکدیگر تعامل داشته باشند، به سرعت به ،وان یک بازار در حال ظهور، جذب ،ب و کار، سرمایه گذاران و استعدادها از سراسر جهان می شود.
با این حال، علیرغم هیاهویی که پیرامون این مفهوم وجود دارد، اروپا همچنان با چالشهای مهمی مواجه است تا بخواهد در متاورس حضوری قوی داشته باشد. این مقاله به بررسی وضعیت فعلی متاورس در اروپا و بررسی موانعی که برای دستیابی به پتانسیل خود باید بر آن غلبه کند، می پردازد.
بازار متاورس اروپا: اپراتورها و استارتآپهای جدید
در حالی که ایالات متحده و آسیا بر بازار Metaverse تسلط دارند، اروپا هنوز حضوری عمده در این صنعت ایجاد نکرده است. به گفته رولف ایلنبرگر، یکی از بنیانگذاران VRdirect، یک پلتفرم واقعیت مجازی در مونیخ، هیچ یک از شرکت های بزرگ فناوری اروپایی در حال حاضر به آینده Metaverse مرتبط نیستند.
در عوض، این فناوری به اپراتورها و شرکتهای نوپا محدود شده است، مانند Varjo فنلاند، که هدفونهای پیشرفته تولید میکند، و Ready Player Me استونی، یک پلتفرم آواتار بین بازیها.
جیک استات، مدیر اجرایی Web3 و آژانس تبلیغاتی متاورس هایپ، خوشبین است که صنعت فینتک اروپا ممکن است ارائهدهندگان پرداخت را در این فضا ببیند. با این حال، او همچنین اعتراف می کند که آنها با چالش های بزرگی روبرو هستند.
از لحاظ تاریخی، استارت آپ های اروپایی در زمینه پرورش تک شاخ از آمریکا و آسیا عقب مانده اند. اروپا همچنین در زمینه سرمایه گذاری از آمریکا عقب مانده است. ،تها ممکن است بتوانند در این زمینهها با حذف موانع رشد و تشویق سرمایههای خطرپذیر برای کمک به ا،یستم نوپای متاورس اروپا، حمایت کنند.
چالش استعداد و تامین مالی
FOV Ventures، اولین شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر در اروپا که به طور انحصاری در شرکت های Metaverse در مراحل اولیه سرمایه گذاری می کند، 25 میلیون یورو بودجه برای استارت آپ های اولیه یا مرحله اولیه اعلام کرده است.
حفظ استعدادها یکی از بزرگترین چالش های پیش روی صنعت متاورس اروپا است. اگرچه فنلاند آموزش رایگان و باکیفیت ارائه می دهد، اما نمی تواند با سیلی، ولی در زمینه حقوق رقابت کند.
هدف FOV Ventures ارائه بودجه اولیه و تخصص در بازار برای حفظ استعدادها در اروپا است و یک “شبکه لبه” از متخصصان Metaverse را برای ارائه بودجه و مشاوره برای مشارکت با پلتفرم های بزرگ ایجاد کرده است. هدف این است که سرمایه گذاران اروپایی برای به چالش کشیدن منابع آمریکایی و حفظ استعدادها در اروپا به نیروها بپیوندند.
نقش مقررات
اعضای کمیسیون اروپا و پارلمان خواستار تنظیم مقررات Metaverse برای رسیدگی به مسائل مربوط به حریم خصوصی کاربران، حفاظت از داده ها و رقابت شده اند. مارگرت وستاگر، معاون اجرایی کمیسیون اروپا که مسئول امور دیجیتال در اتحادیه اروپا است، در حال بررسی مقررات ضد تراست جدید است.
با این حال، مفهوم مبهم متاورس هم مشکلات و هم فرصت هایی را به همراه داشته است. برخی از منتقدان استدلال می کنند که تامین کنندگان Metaverse فقط “شراب قدیمی در بطری های جدید” هستند.
Metaverse مجموعهای از فناوریهایی است که از سالها پیش وجود داشتهاند، مانند دنیای مجازی، بازیهای آنلاین، رسانههای اجتماعی و واقعیت افزوده.
اعتبار تصویر ویژه: ع، توسط تولید SHVETS; Pexels; با تشکر!

حسین ایزهر
متخصص بانکداری با تجربه با مهارت های املاک و IT. توسعه وب، تخصص سئو و نوشتن محتوا. اختصاص به ارائه خدمات استثنایی.
منبع: https://readwrite.com/challenges-and-opportunities-for-europes-metaverse-market/