متا 798 میلیون یورو (664 میلیون پوند) به دلیل نقض قانون رقابت با تعبیه فیس بوک مارکت در شبکه اجتماعی خود جریمه شده است.
کمیسیون اروپا گفت که این بدان م،است که خدمات تبلیغات طبقه بندی شده جایگزین با “شرایط تجاری ناعادلانه” مواجه شده اند و رقابت را برای آنها سخت تر می کند.
علاوه بر جریمه، متا را موظف کرده است که از اعمال این شرایط برای سایر خدمات خودداری کند.
متا گفت که یافته های کمیسیون را رد کرده و درخواست تجدید نظر خواهد کرد.
مارگرت وستاگر، رئیس ضدانحصار اتحادیه اروپا گفت که فیس بوک مانع دیگر ارائه دهندگان خدمات تبلیغات طبقه بندی شده آنلاین شده است.
او افزود: «این کار را برای بهره بردن از خدمات خود در Facebook Marketplace انجام داد، در نتیجه به آن مزایایی داد که سایر ارائه دهندگان خدمات تبلیغات طبقهبندیشده آنلاین نمیتوانستند با آنها مطابقت داشته باشند».
او گفت متا “باید این رفتار را متوقف کند” و اتحادیه اروپا از شرکت می خواهد که “از تکرار” نقض خودداری کند.
متا گفت که کمیسیون هیچ مدرکی دال بر آسیب به رقبا یا مصرف کنندگان ارائه نکرده است.
این تصمیم واقعیت های بازار را نادیده می گیرد و تنها به محافظت از بازارهای فعلی در برابر رقابت کمک می کند.
این حکم نتیجه تحقیقاتی است که کمیسیون در سال 2021 پس از شکایت رقبای متا مبنی بر اینکه بازار فیسبوک به آن مزیت ناعادلانه ای داده است، آغاز کرد.
متا قبلاً به دلیل قو،ن رقابت با جریمه اتحادیه اروپا روبرو نشده بود – اگرچه به آن گفته شد در سال 2017 به دلیل عدم ارائه اطلاعات صحیح هنگام ،ید واتس اپ، 110 میلیون یورو بپردازد.
کمیسر حفاظت از داده های ایرلند همچنین قبلاً متا را به دلیل سوء استفاده از داده های افراد هنگام انتقال آن بین اروپا و ایالات متحده بیش از یک میلیارد یورو جریمه کرده است.
و همچنین مجبور شد در سال 2021 نسبتاً 50 میلیون پوند بپردازد، زم، که سازمان رقابت و بازار بریت،ا (CMA) آن را به نقض عمدی قو،ن در مورد تلاش خود برای ،ید Giphy سازنده Gif متهم کرد – و در نهایت از آن خواست که شرکت را به طور کامل بفروشد.
این تصمیم در حالی اتخاذ میشود که رگولاتورها موضع محکمتری در قبال شرکتهای بزرگ فناوری در سراسر جهان اتخاذ کردهاند و ،ت ایالات متحده در نظر دارد گوگل را تجزیه کند.
منبع: https://www.bbc.com/news/articles/cx2ypyr4742o