خیلی واضح به نظر می رسد: شارژرهای برقی عمومی باید قرار داشته باشند عمومی، جایی که مردم تمایل به جمع شدن دارند. واقعیت اغلب چیز دیگری بوده است، با شارژرهای زیادی که در پارکینگهای متروک یا مکانهای به ظاهر تصادفی قرار گرفتهاند. و از آنجایی که حتی سریعترین شارژرهای DC تقریباً 30 دقیقه طول میکشد تا یک خودروی برقی را شارژ کنند، رانندگان و مسافران زمان لازم برای کشتن دارند، از جمله زمان کافی برای گاز گرفتن.
برای سیر نگه داشتن خودروها و مسافران، 7-Eleven و Subway از جمله شرکت هایی هستند که قصد دارند شارژ خودروهای الکتریکی را همراه با Big Gulps و ساندویچ های خود ارائه کنند.
7-Eleven آن را تصور می کند 7شارژ شبکه به ،وان یکی از بزرگترین شبکه های شارژ سریع در میان فروشگاه های رفاه در ایالات متحده. این شرکت آمار دقیقی از تعداد شارژرهای DC که امیدوار است افتتاح کند، ذکر نکرده است، اما 7-Eleven حدود 9400 فروشگاه در ایالات متحده و نزدیک به 600 فروشگاه دیگر در کانادا دارد. این شرکت در حال حاضر بیش از 30 شارژر سریع در کالیفرنیا، ک،ادو، تگزاس و فلوریدا دارد.
هدف شارژرهای جدید با ارائه هر دو کانکتور CCS (سیستم شارژ ،یبی) و دوشاخه CHAdeMO، استقبال از صاحبان هر خودروی الکتریکی است. دارندگان تسلا می توانند از قبل با استفاده از یک آداپتور به ایستگاه های CCS متصل شوند. یک برنامه 7Charge یک ایستگاه یاب و یک روش پرداخت آسان را از طریق یک حساب مرتبط ارائه می دهد.
7-Eleven تنها نیست. Subway با GenZ EV Solutions مستقر در میامی برای ایجاد همکاری خواهد کرد «واحه شارژ وسایل نقلیه مترو» پارک هایی با دکه های شارژ سریع، میزهای پیک نیک، وای فای، زمین های بازی و سرویس های بهداشتی. کالیفرنیا مصمم است تا سال 2035 تمام وسایل نقلیه جدید فروخته شده خودروهای برقی یا پلاگین هیب، را م،م کند. و یک صاحب امتیاز تاکو بل با بیش از 300 مکان، اولین ایستگاه از 100 ایستگاه شارژ کالیفرنیا را در سانفرانسیسکو راه اندازی کرده است.
اپراتورهای رستورانها و فروشگاههای رفاهی به شکافهای مداوم در شارژ عمومی، از جمله در مناطق روستایی، شهری و سایر مناطق محروم اشاره میکنند.
خوزه والس، مدیرعامل GenZ EV Solutions گفت: «دسترسی عادلانه به شارژ برای پذیرش خودروهای الکتریکی ضروری است و مقیاس Subway نقش مهمی در دموکراتیک ، زیرساخت شارژ برای میلیونها آمریکایی خواهد داشت.
Subway با GenZ EV Solutions همکاری خواهد کرد تا پارکهای “EV Charging Oasis” خود را با شارژ، Wi-Fi، زمینهای بازی و میزهای پیک نیک راهاندازی کند.مترو
این شبکههای جدید به دنبال متوقف ، برنامه پرزیدنت بایدن برای ساخت 500000 شارژر جدید EV تا سال 2030 هستند که از حدود 130000 امروزی افزایش یافته است. این اقدامات همچنین بر آینده نگری تسلا در ساخت شبکه سوپرشارژر اختصاصی خود تأکید می کند – اولین شبکه ای که قبل از فروش اولین مدل S خود در سال 2012 ایجاد شد – به طور خاص برای کاهش اضطراب برد و اطمینان به ،یداران احتمالی که می توانند سفرهای طول، تری با تسلا داشته باشند. در فوریه، تسلا موافقت کرد تا 3500 غرفه سوپرشارژر خود را تا اوا، سال 2024 به روی مشتریان غیر تسلا باز کند، به ،وان بخشی از پیشنهاد 7.5 میلیارد دلاری فدرال برای توسعه زیرساخت های پلاگین. شرکت ایلان ماسک همچنین قصد دارد به 4000 شارژر سطح 2 کندتر خود دسترسی داشته باشد که بیشتر آنها در مکان های پر قاچاق مانند هتل ها و رستوران ها هستند.
گذشته از تسلا، ا،ر خودروسازان بزرگ از درگیر شدن عمیق در تجارت شارژ پر، کردهاند، مانند شرکتهای خودرویی که پمپ بنزینها را نیز اداره میکنند. اما با افزایش فروش خودروهای برقی به 5.8 درصد از کل فروش خودروهای جدید در سال 2022، چندین خودرو در تلاش برای پر ، خلاءی هستند که برای تج،ات شارژ خصوصی مانند Chargepoint، EVGo و Electrify America باقی مانده است. دومی توسط تسویه حساب تقلبی چند میلیارد دلاری فول، واگن “Dieselgate” تامین شده است. و آن ارائه دهندگان غیر تسلا اغلب به دلیل شارژرهای ،اب یا ،اب مورد انتقاد قرار گرفته اند.
خودروهای برقی بالا،ه رویای پر، واقعاً عملی در دویدن و تعطیلات بین ایالتی را بدون نیاز به ساعتها در هر توقف شارژ برآورده میکنند.
یک مطالعه JD Power در مورد تجربیات شارژ صاحبان خودروهای برقی نگر،های زیادی را نشان داد، از جمله اینکه 20 درصد از پاسخدهندگ، که از یک ایستگاه شارژ عمومی بازدید ،د، متوجه شدند که آن را ،اب یا از کار افتاده است.
به غیر از شارژرهای بی کیفیت یا ایستگاه هایی که آب میوه را با نرخ های پایین تر از حد انتظار توزیع می کنند، سایر مشکلات بدنام شامل سیم هایی است که برای دسترسی آسان به پورت های شارژ EV بسیار کوتاه هستند. فضاهای پارک ضعیف و شارژرهای نامن، میتوانند دسترسی به دوشاخه را دشوار یا غیرممکن کنند، بهویژه برای خودروهای شاسیبلند برقی و پیکاپهای قویتر.
گرفتن امور به دست خود، فورد “Charge Angels” را ساخت شخصاً از شارژرها بازدید کنید، هرگونه مشکلی را به اپراتورها گزارش کنید و آنها را رفع کنید تا مطمئن شوید که مالکان فورد EV – ا،ریت قریب به اتفاق اولین خودروی برقی خود را رانندگی می کنند – از این تجربه ناراحت نشوند.
جنرال موتورز به ،ه خود با آن شریک است EVGo در یک شبکه ملی از 2000 غرفه شارژ سریع DC، واقع در 500 مرکز مسافرتی Pilot و Flying J. جنرال موتورز همچنین بیش از 4400 فروشنده را برای ایجاد 10 ایستگاه شارژ سطح 2 در هر کدام در نمایندگیها و مکانهای کلیدی، از جمله جوامع شهری و روستایی که دارای خدمات ضعیف هستند، تشکیل میدهد. به گفته این شرکت، 90 درصد از جمعیت ایالات متحده در 10 مایلی فروشنده جنرال موتورز زندگی می کنند.
فول، واگن الکتریکی آمریکا با TravelCenters of America همکاری می کند تا حدود 1000 شارژر سریع DC را در 200 مکان TA/Petro در امتداد بزرگراه های اصلی نصب کند. این شارژرها شامل غرفه های 350 کیلوواتی EA هستند که در حال حاضر یکی از قدرتمندترین واحدهای عمومی جهان هستند.
آن واحدهای صنعتی را با خودروهای برقی که میتوانند آن سطح از قدرت را بپذیرند، جفت کنید – ی،ی خودروهایی با معماری 800 ولت یا بالاتر، مانند Lucid Air، Porsche Taycan یا جدیدترین مدلهای هیوندای، کیا و ،س – و شارژرهای سرآمد سطح 2 قدیم می تواند در حوزه عمومی تقریباً منسوخ به نظر برسد. در آزمایشهای اخیرم از مدلهایی از جمله هیوندای Ioniq و کیا EV6 GT، این نمونههای درخشان از هنر مدرن EV باتریهای خود را در 20 دقیقه یا کمتر 80 درصد شارژ ،د. به عبارت دیگر، خودروهای برقی در نهایت رویای پر، واقعاً عملی در دویدن و تعطیلات بین ایالتی را بدون نیاز به ساعتها در هر توقف شارژ برآورده میکنند. البته چنین توقفهای 20 دقیقهای برای یک لقمه سریع در جاده یا توقف مورد نیاز در تعطیلات خانوادگی من، است.
برنت گروبر، مدیر اجرایی خودروسازی جه، JD Power، از گسترش سریع شارژرها استقبال می کند. اما گروبر می گوید که صرفاً گسترش تعداد ایستگاه ها کافی نیست.
«ایستگاهها باید به مناطقی اضافه شوند که در آنها شکافهایی در مسیرهای پر تردد و در مناطق پر تراکم برای افرادی که به شارژ منازل دسترسی ندارند، اضافه شوند، اما مهمتر از همه، طراحیشده با کارهایی برای کاربران در حین شارژ ، – صرف نظر از گروبر گفت. سپس، ما باید مطمئن شویم که آن ایستگاه ها قابل اعتماد هستند.
از مقالات سایت شما
مقالات مرتبط در سراسر وب
منبع: https://spect،.ieee.org/dc-fast-charger