خودروی مفهومی جگوار دیدگاه ها را متفاوت کرده است
انتشار: آذر 13، 1403
بروزرسانی: 24 خرداد 1404

خودروی مفهومی جگوار دیدگاه ها را متفاوت کرده است


تجزیه و تحلیل: چگونه جگوار با خودروی مفهومی خود دنده ها را تعویض کرد

جگوار، سازنده خودروهای لو،، از خودروی مفهومی الکتریکی جدید خود رونمایی کرد و مانند تیزر ویدئویی جنجالی اخیر، نظرها را به دو دسته ت،یم کرد.

برخی در شبکه های اجتماعی گفتند که خودروی جدید تایپ 00 «هیجان انگیز» و «کاملاً خیره کننده» است، در حالی که برخی دیگر آن را «،» خواندند و به طراحان جگوار گفتند «به تابلوی نقاشی برگردند».

با این حال، خودروساز پیشنهاد کرده است که واکنش دقیقاً همان چیزی است که می خواهد، زیرا تلاش می کند برند خود را مجددا تنظیم کند تا فروش ضعیف را احیا کند.

رئیس Rawdon Glover به بی بی سی گفت: «جگوار باید جسورانه و مخل کننده باشد تا پیام ما را قطع کند و به دیگران برساند.

او گفت که هدفش این است که وجهه جگوار را به ،وان یک برند لو، بازگرداند، در حالی که دیگر سعی نمی کند با تولید تعداد زیادی خودرو به رقابت بپردازد.

جگوار مدت هاست ضعیف ترین حلقه در گروه جگوار لندرور (JLR) بوده است که رنج روورها و لندرور دیفندرز را نیز تولید می کند.

از سال 2018، فروش از 180000 به تنها 67000 در سال گذشته کاهش یافته است.

ماه گذشته، JLR فروش جگوارهای جدید را در بریت،ا به طور کلی متوقف کرد، پیش از راه اندازی مجدد خود به ،وان یک برند فقط الکتریکی در سال 2026.

این شرکت همچنین یک لوگوی جدید در کنار یک به اصطلاح "ط،ه رسانه های اجتماعی"، که شامل مدل هایی بود که با رنگ های روشن لباس می پوشیدند اما هیچ وسیله نقلیه واقعی نداشتند.

بسیاری از این تبلیغ به ،وان "بیدار" انتقاد ،د و ایلان ماسک - رئیس رقیب جگوار تسلا - پرسید "آیا ماشین می فروشید؟"

برخی دیگر از تغییر نشان نمادین گربه غرغر جگوار که تغییر کرده و دیگر در جلوی خودرو دیده نمی شود، انتقاد ،د.

آقای گلاور از این تلاش دفاع کرد و گفت که این بحث به جلب توجه بیشتر به شرکت برای رونمایی این هفته از خودروی مفهومی جدید کمک کرد.

او گفت: «در این زمینه... استراتژی موفقیت آمیز بود.

"ما مطلقاً نمی خواهیم هیچ یک از مشتریان خود را طرد کنیم... اما همانطور که گفتم، [the] مهمترین چیز برای ما این است که باید مخاطبان جدیدی را به برند جگوار جذب کنیم تا مطمئن شویم که از 90 سال آینده آینده جگوار محافظت می کنیم."

JLR انتقال به خودروهای الکتریکی را در سال 2021 اعلام کرد و هر سه کارخانه بریت،ایی خود را به ،وان بخشی از این استراتژی باز نگه داشت.

این شرکت اعلام کرد که تصمیم برای توقف فروش خودروهای جدید جگوار در بریت،ا در ماه گذشته اقدامی عمدی برای "ایجاد فضای تنفسی" قبل از رونمایی از ظاهر جدید آن بود.

مدل تایپ 00 که در نمایشگاه هنری میامی رونمایی شد یک خودروی مفهومی است و بنابراین برای فروش عمومی وارد تولید نخواهد شد.

در عوض، این وسیله نقلیه که دارای یک کاپوت فوق العاده بلند و چرخ های بزرگ است، نشان دهنده جهت گیری مدل های جدید این برند است.

آقای گلوور گفت که جگوار با طراحی جدید "دستورالعمل قو،ن" را پاره کرده است، که همچنین در نظر گرفته شده تا یادآور گذشته جگوار در دوران اوج شکوفایی خود باشد.

این برند جدید با قیمت بالاتری همراه است و جگوار بازار لو، را هدف قرار داده است.

او گفت: "هیچ، به وسیله نقلیه ای با قیمت 120000 پوند نیاز ندارد. شما باید یک وسیله نقلیه بخواهید."

او افزود: "به طور کلی، این حس موقعیت واقعی را دارد. و این همان چیزی است که ما فکر می کنیم شاید در فضای لو، EV وجود ندارد."

اما بسیاری از رسانه های اجتماعی از این پیش نمایش غافلگیر شدند.

جیمز می، پخش کننده و مجری سابق Top Gear، گفت که از طراحی و قیمت آن "کمی ناامید شده است".

او به بی بی سی گفت: «من چیزی آینده نگرتر می خواستم. منظورم این است که جگوار گفته است که هیچ چیز را کپی نمی کند، اما خودروهای مفهومی دیگری نیز در آن Jag جدید وجود دارد.

می گفت خودروهای جگوار به طور سنتی "در مقایسه با استون مارتین، قیمت بسیار من،ی داشتند".

بنابراین من مایلم چیزی بیشتر از نصف قیمتی که آنها در حال حاضر دارند ببینم."

\'خیلی بزرگ\'

Getty Images خودرو مفهومی الکتریکی جدید جگوار با جلوپنجره بزرگ و کاپوت، صورتی رنگیگتی ایماژ

بئاتری، کیم، مدیر مرکز تحقیقات خودرو، گفت که خودروی مفهومی جگوار "بسیار بزرگ، خیلی غیر واقعی" است.

با توجه به اینکه خودروهای بزرگی در بازار وجود دارد و خودروهای برقی نمی توانند فقط برای ثروتمندان باشند، گفت: «این راهی نیست.

او افزود: «البته جگوار یک برند لو، است. اما من فکر نمی کنم که این مسیری باشد که جگوار در زمان کنونی به آن نیاز دارد، زیرا در حال از دست دادن حجم است. و این یک خودروی حجمی نیست.

آماندا استرتون، یک راننده مسابقه ای و رو،مه نگار اتومبیل ر،، نیز گفت که فکر می کند جگوار در قیمت ها در «مسیر اشتباه» حرکت می کند.

او گفت: "بازار خودروهای بیش از 100000 پوند زیاد نیست. بنابراین جگوار تلاش می کند تا وارد بازاری شود که در حال حاضر شدیداً درگیر جنگ شده است." او افزود که اندازه خودروی جدید "بیهوده مطلق" به نظر می رسد.

"برای عملی شدن باید حدود 50 درصد کوچک شود."



منبع: https://www.bbc.com/news/articles/czen5y97yjzo