تولیدکننده خودروهای برقی چینی BYD با جهش فروش به تسلا نزدیک شد
انتشار: دی 13، 1403
بروزرسانی: 27 خرداد 1404

تولیدکننده خودروهای برقی چینی BYD با جهش فروش به تسلا نزدیک شد


خودروساز چینی BYD شاهد جهش فروش خود در پایان سال گذشته بود، زیرا با تسلا به ،وان پرفروش ترین خودروساز برقی (EV) جهان در سال 2024 رقابت می کرد.

این شرکت می گوید که در ماه دسامبر 207734 خودروی برقی فروخته است که مجموع سالانه خود را به 1.76 میلیون رسانده است، زیرا یارانه ها و تخفیف ها به جذب مشتریان کمک کرده است.

این در حالی است که تسلا قرار است آمار فروش سه ماهه خود را اوا، روز پنجشنبه اعلام کند.

این سازنده خودروهای الکتریکی ایالات متحده در سه ماهه قبل از فروش خودروهای برقی نسبت به BYD پیشتاز بود، اما شرکت مستقر در شنژن در حال کاهش فاصله بوده است.

فروش کل خودروهای BYD در سال 2024 بیش از 41 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت. این افزایش عمدتاً با فروش خودروهای هیب، آن انجام شد.

این شرکت از افزایش فروش خودرو در بازار داخلی خود سود برده است، زیرا رقابت شدید قیمت ها را کاهش داد و یارانه های ،تی مصرف کنندگان را تشویق کرد تا خودروهای قدیمی خود را با خودروهای برقی یا سایر گزینه های کارآمدتر جایگزین کنند.

BYD 90 درصد از خودروهای خود را در چین به فروش می رساند، جایی که در حال گسترش برتری خود نسبت به برندهای خارجی مانند فول، واگن و تویوتا است.

ظهور BYD و دیگر سازندگان خودروهای برقی چینی در تضاد با چالش هایی است که برخی از خودروسازان قدیمی که در بازارهای بزرگ غربی با مشکل مواجه بوده اند.

ماه گذشته، هوندا و نیسان تایید ،د که در حال انجام مذاکرات ادغام هستنددر حالی که این دو شرکت ژاپنی به دنبال مق، با رقابت صنعت خودروی چین هستند.

همچنین در ماه دسامبر، فول، واگن اعلام کرد که با اتحادیه کارگری IG Metall به توافق رسیده است که از تعطیلی کارخانه در آلمان جلوگیری می کند و از تعدیل اجباری فوری جلوگیری می کند.

غول صنعت موتور آلمان قبلاً هشدار داده بود که ممکن است برای اولین بار مجبور شود کارخانه های خود را در این کشور تعطیل کند تا هزینه ها را کاهش دهد.

در اوایل ماه، رئیس غول خودروسازی Stellantis، کارلوس تاوارس، با تأثیر فوری از کار کناره گیری کرد در پی درگیری در اتاق هیئت مدیره

،وج ناگه، او از شرکت - که صاحب برندهایی از جمله وا،هال، جیپ، فیات، پژو و کرایس، است - دو ماه پس از صدور هشدار سود توسط استلانتیس رخ داد.

در سه ماهه سوم سال 2024، BYD شاهد افزایش درآمد خود بود. ش،ت دادن تسلا برای اولین بار.

بین جولای تا سپتامبر بیش از 200 میلیارد یوان (28.2 میلیارد دلار، 21.8 میلیارد پوند) درآمد داشته است - جهشی 24 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته و بیشتر از شرکت ایلان ماسک که درآمد سه ماهه آن 25.2 میلیارد دلار بود.

با این حال، تسلا همچنان خودروهای الکتریکی (EVs) بیشتری نسبت به BYD فروخت.

خودروسازان چینی در تلاش برای افزایش فروش خودروهای برقی خود در خارج از کشور بوده اند، اما در برخی از بازارهای بزرگ با فشار مواجه شده اند.

در ماه اکتبر، تعرفه های اتحادیه اروپا تا 45.3 درصد از واردات خودروهای الکتریکی ساخت چین در سراسر بلوک اجرایی شد.

ایالات متحده همچنین تعرفه 100 درصدی بر خودروهای برقی چین وضع کرده است و انتظار می رود دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب این کشور را اعمال کند تعرفه های بیشتر در مورد واردات

در همین حال، BYD جای پای خود را در اقتصادهای نوظهور گسترش داده است.

ماه گذشته، در برزیل - بزرگترین بازار خارج از کشور - با ش،ت مواجه شد مقامات ساخت کارخانه BYD را متوقف ،د، گفت کارگران در شرایطی زندگی می ،د که با "بردگی" مقایسه می شود.

BYD گفت که روابط خود را با شرکت ساخت و ساز درگیر قطع کرده و به "انطباق کامل با قو،ن برزیل" متعهد است.



منبع: https://www.bbc.com/news/articles/c36edjp1l9ko