این برنامه شباهت زیادی به Xiao،ngshu، یک پلتفرم رسانه اجتماعی چینی با 260 میلیون MAU دارد.
در میان یک موج با بحث داغ در مورد اینکه آیا TikTok باید ممنوع شود یا خیر، یکی دیگر از محصولات ByteDance، Lemon8، ظاهر شد و به سرعت به 10 محصول برتر در فروشگاه های اپلیکیشن آمریکا صعود کرد.
رشد ناگه، Lemon8 یادآور رشد اولیه TikTok است. در آن زمان واین پیشگام به اشتراک گذاری ویدیوی کوتاه در ایالات متحده بود، اما TikTok قالب رسانه را از طریق الگوریتمهای توصیه محتوای خود به سطح بعدی رساند، سیستمی که داشت برای اپلیکیشن خواهر خود، Douyin، در چین بسیار موفق بوده است.
برخی از ناظران صنعت اکنون Lemon8 را به،وان چیزی در تقاطع اینستاگرام، پینترست و آمازون توصیف میکنند، اما ،، که با ا،یستم اینترنت چینی آشنا هستند بلافاصله متوجه میشوند که این اپلیکیشن نمونهای از «کپی از چین» است.
در بسیاری از تاریخچه اینترنتی اولیه چین، کارآفرینان از روندهایی با شتاب قوی در ایالات متحده الهام گرفتند و چیزی قابل مقایسه در چین ساختند که منجر به پاسخ های این کشور به گوگل، فیس بوک و موارد مشابه شد. این رویه هنوز وجود دارد، همانطور که توسط گروه شرکت هایی که جاه طلبی های خود را برای تبدیل شدن به OpenAI چین بیان می کنند نشان می دهد. اما مع، شدن این روند نیز در حال شکل گیری است زیرا استعدادهای فناوری داخلی چین پیچیده تر می شوند و خدمات جدیدی را ارائه می دهند که هنوز در خارج از کشور وجود ندارند.
در یک نگاه، چیدمان ع،های سنگین Lemon8 و بررسیهای همتا به همتا شباهت زیادی به Xiao،ngshu، پلتفرم تجارت اجتماعی چینی با 260 میلیون کاربر فعال ماهانه. Xiao،ngshu، که به م،ای “کتاب قرمز کوچک” است، در دهه گذشته به جامعه آنلاینی برای جوانان چینی تبدیل شده است تا هک های زندگی را در مناطقی از سلامت زایمان و بقای قرنطینه متمرکز در چین تا یاد بگیرند. یافتن بهترین رستوران های چینی در دوسلدورف.
به اشتراک گذاری دوچرخه، ،ید زنده و تجارت اجتماعی تنها چند مدل ،ب و کار اینترنتی چینی هستند که کاربر، را در خارج از کشور پیدا کرده اند. Xiao،ngshu از طریق Uniik و Spark در سایر بازارهای آسیایی حضور پیدا کرده است، اما هیچکدام از آن ها رشد نکرده اند. اکنون ByteDance کتاب بازی Xiao،ngshu را به سمت غرب می برد، آینه TikTok با یادگیری از مدل Douyin در خانه انجام شده است.
کتاب بازی قرمز کوچک
Xiao،ngshu که به ،وان یک پلتفرم برای به اشتراک گذاری راهنماهای ،ید خارج از کشور تأسیس شده است، تمرکز خود را بر جمع آوری اطلاعات عملی حفظ کرده است. پستها در شبکهای مانند Pinterest مرتب شدهاند، اما تا حدی بر اساس تعداد «ذخیرههای» آنها رتبهبندی میشوند. و برخلاف اینستاگرام، رقابت کمی برای ارسال پر زرق و برق ترین ع، ها وجود دارد. در عوض، از تصاویر برای متنی ، یادداشت های ارسال شده توسط کاربران استفاده می شود، مانند نتیجه PCR COVID-19 مورد نیاز برای سوار شدن به پرواز به چین.
این برنامه به جای ترجیح دادن پستهای اینفلوئنسر حرفهای، کشف محتوای طول، را تشویق میکند و بر ارتباط با سرگرمی تأکید میکند. هنگامی که کاربران در Xiao،ngshu هستند، چیزی را تجربه می کنند که “z،ngcao” نامیده می شود، به م،ای واقعی کلمه “کاشت چمن”، مفهومی که توسط پلتفرم رایج شده است تا تأثیر تمایل به ،ید چیزی را پس از دیدن شخص دیگری، خواه دوست یا تأثیرگذار، توصیه کند.
این شرکت از 260 میلیون MAU Xiao،ngshu، 69 میلیون آنها تولید کننده محتوا هستند. گفت در یک رویداد اخیر 70 درصد از کاربران آن زن هستند و پس از سال 1990 متولد شده اند. بیشتر کاربران آن در شهرهای مرفه تر چین زندگی می کنند. در اوج خود، ارزش شرکت به 20 میلیارد دلار رسید اما طبق گزارش ها به 10 تا 16 میلیارد دلار کاهش یافته است سال گذشته، زیرا سرکوب فناوری چین اعتماد سرمایه گذاران را کاهش داد.
هنوز خیلی زود است که بگوییم آیا Lemon8 می تواند فرهنگ z،ngcao را به ایالات متحده و فراتر از آن بیاورد یا خیر. در حال حاضر، به نظر میرسد که بیشتر جذابیت این برنامه عمدتاً از تبلیغات پرشور و پرشور ناشی میشود تایید اینفلوئنسرها از طریق TikTok.
همچنین نشانه هایی وجود دارد که Lemon8 برای ارسال محتوا به اینفلوئنسرها پول می دهد. این یک رویه رایج در میان پلتفرم های رسانه های اجتماعی چینی از جمله Douyin است. اما این ممکن است بزرگترین تفاوتی باشد که Lemon8 را از Xiao،ngshu جدا میکند، زیرا به ندرت یارانههای بزرگ را به اینفلوئنسرها پرداخت میکند. بسیاری استدلال می کنند که اصالت دلیلی است که محتوای Xiao،ngshu در آزمون زمان مقاومت کرده است.
احتمالاً Lemon8 در ابتدای راه خود هنوز از فکر ، به درآمدزایی دور است، اما جالب است که ببینیم اگر و زم، که برنامه پایگاه کاربر قابل توجهی را جمع کند، چه مراحلی برای ،ب درآمد انجام می شود. ممکن است به Xiao،ngshu نگاه کند، که در حال حاضر از طریق تبلیغات و کمیسیون های تجارت الکترونیک ،ب درآمد می کند. البته، حمل و نقل یک مدل ،ب و کار موجود از یک کشور به کشور دیگر، چه کپی برداری از چین و چه از چین، هرگز آسان نیست. حتی ماموت ByteDance هم دارد تلاش برای تبلیغ ،ید زنده، که اکنون بخش بزرگی از درآمد چین Douyin را در کشورهای غربی هدایت می کند.
منبع: https://techcrunch.com/2023/04/07/lemon8-bytedance-copy-from-،a/