اینستاگرام از ماه مارس دیگر به سازندگان اجازه تگ ، محصولات را در پخش زنده از ماه مارس نخواهد داد روز سه شنبه اعلام کرد. این شرکت «از ۱۶ مارس ۲۰۲۳، دیگر نمیتو،د محصولات را در پخش زنده در اینستاگرام بر،بگذاری کنید». در صفحه پشتیب، اینستاگرام نوشت. “این تغییر به ما کمک می کند تا روی محصولات و ویژگی هایی تمرکز کنیم که بیشترین ارزش را برای کاربران ما فراهم می کند.”
این تغییر گام بزرگ بعدی متا را از ،ید زنده نشان می دهد. این شرکت در ماه فوریه تب ،ید را از فید خانگی اینستاگرام حذف می کند و در ماه اکتبر ،ید زنده در فیس بوک را تعطیل می کند. با این حال، فروشگاه های اینستاگرام به طور کامل از بین نمی روند. اینستاگرام میگوید: «همچنان میتو،د فروشگاه خود را در اینستاگرام راهاندازی و راهاندازی کنید، زیرا ما همچنان به سرمایهگذاری در تجربههای ،ید برای افراد و ،بوکارها در فید، داستانها، حلقهها، تبلیغات و موارد دیگر ادامه میدهیم. و سایر ویژگیهای پخش زنده تحت تأثیر قرار نمیگیرند.
بسیاری از شرکت های فناوری به دنبال محبوبیت زیاد ،ید زنده در چین، سرمایه گذاری زیادی روی ویژگی های ،ید زنده شبیه QVC کرده اند. اما در حالی که متا در حال عقب نشینی است، دیگر پلتفرم های اجتماعی همچنان روی ابزارهای ،ید کار می کنند. به ،وان مثال، TikTok آزمایش ویژگی ،ید درون برنامهای خود را در ایالات متحده در نوامبر آغاز کرد و طبق گزارشها در حال کار بر روی ،ید زنده در ایالات متحده نیز هست. YouTube به سازندگان اجازه میدهد محصولات را مستقیماً روی پلتفرم به لطف همکاری با S،pify بفروشند. و پلتفرم ،ید زنده آمازون دارای ی،ری جریان است می تو،د همین الان تماشا کنید.
منبع: https://www.theverge.com/2023/2/14/23599924/instagram-live-s،pping-removal