اینستاگرام در حال آزمایش ویژگی جدیدی است که به افراد امکان می دهد تمام محتوای توصیه شده را به طور کامل حذف کنند.
ابزار “تنظیم مجدد” آن – که به گفته او “به زودی” در سطح جه، در دسترس خواهد بود – به طور موثر فید کاربر را از محتوای پیشنهاد شده توسط الگوریتم سایت پاک می کند، اگرچه اینستاگرام می گوید توصیه ها “به مرور زمان دوباره شروع به شخصی سازی می کنند.”
این در حالی است که اینستاگرام مجموعهای از ویژگیهای جدید را با هدف بهبود رفاه مردم در این پلتفرم اعلام کرده است. ویژگی های ایمنی در ماه اکتبر دنبال ، اکانت های جدید نوجوان در سپتامبر راه اندازی شد.
تنظیمکننده رسانه بریت،ا، آفکام، از این اطلاعیه استقبال کرد – اما گفت که اقدامات بیشتری برای ایمن ، رسانههای اجتماعی مورد نیاز است.
در بی،ه ای آمده است: «خوب است که اینستاگرام این تغییرات را قبل از شروع به کارگیری مقررات اعمال می کند، و ما بر شرکت ها فشار می آوریم تا برای محافظت و توانمندسازی کاربران خود اقدامات بیشتری انجام دهند.
پیش از این به شرکت های فناوری هشدار داده شده بود که باید این کار را انجام دهند “تغییرات بسیار مهم ایجاد کنید” قبل از اجرایی شدن کامل قانون جدید ایمنی آنلاین بریت،ا (OSA).
بی،ه آفکام افزود: «زم، که قو،ن ایمنی آنلاین بریت،ا به طور کامل اجرا شود، بزرگترین سایتها و برنامهها باید کنترل بیشتری بر آنچه میبینند به مردم بدهند».
برخی از مبارزان معتقدند که OSA به اندازه کافی پیش نمی رود و باید با محدودیت های دیگر تشدید یا تکمیل شود. برای مثال در مورد استفاده جوانان از تلفن همراه.
همچنین یک بحث بین المللی شدید در مورد چگونگی ایمن نگه داشتن جوانان در فضای مجازی وجود دارد استرالیا اخیراً پیشنهاد ممنوعیت رسانه های اجتماعی برای افراد زیر 16 سال را داده است.
متا – که مالک اینستاگرام است – میگوید این سیستم جدید برای همه از جمله افرادی که دارای حسابهای نوجوان هستند در دسترس خواهد بود و به افراد اجازه میدهد تا توصیههای خود را تنها با چند ضربه بازنش، کنند.
“ما می خواهیم مطمئن شویم که همه افراد در اینستاگرام – به ویژه نوجوانان – تجربیات ایمن، مثبت و متن، با سن خود دارند و احساس می کنند زم، که در اینستاگرام می گذرانند ارزشمند است.” متا در یک پست وبلاگی این حرکت را اعلام کرد.
کاربر، که میخواهند فیدهای خود را بهروزرس، کنند، میتوانند «بازنش، محتوای پیشنهادی» را از صفحه «تنظیمات محتوای» خود انتخاب کنند.
از آنجا از آنها پرسیده می شود که آیا می خواهند اکانت هایی را که بیشتر پست ها به آنها نشان داده می شود لغو فالو کنند.
در آن مرحله، کاربران می توانند فیدهای خود را بازنش، کنند.
افرادی که از اینستاگرام استفاده میکنند میتوانند با گفتن اینکه آیا به پستهایی که میبینند علاقهمند هستند یا نه، تأثیری روی آنچه به آنها توصیه میشود، داشته باشند.
TikTok قبلاً یک ویژگی مشابه دارد، که در آن افراد میتوانند فید «For You» خود را با انجام چند مرحله بازنش، کنند.
این اقدام اینستاگرام پیش از اجرای قانون ایمنی آنلاین در ماه دسامبر صورت میگیرد که ساعتی را برای شرکتهای فناوری تعیین میکند.
شرکت هایی مانند متا سه ماه فرصت خواهند داشت تا خطرات ناشی از ظاهر شدن محتوای غیرقانونی آنلاین را ارزیابی کنند و باید اقداماتی را برای مسدود ، آن انجام دهند.
به طور جداگانه، رگولاتور کدهای عملی ایمنی کودکان خود را در آوریل 2025 نهایی خواهد کرد، که قرار است شامل ا،امی برای شرکت ها باشد تا به کودکان کنترل بیشتری بر آنچه در فیدهای خود در پلتفرم های رسانه های اجتماعی می بینند، ارائه دهند.
منبع: https://www.bbc.com/news/articles/cd6vpy8e6jvo