دسته‌ها
اخبار

آنچه در مورد تیم جدید بازی های گوشی های هوشمند سونی پلی استیشن آموخته ایم


سونی می‌خواهد تا سال 2025 20 درصد بازی‌های جدید روی گوشی‌های هوشمند عرضه شوند و اوت گذشته یک بخش جدید استودیو پلی‌استیشن موبایل را اعلام کرد تا به این امر کمک کند. اما باید بد،د که سونی چه چیزی را می سازد نمی کند شبیه یک استودیوی بازی‌سازی جدید است که بازی‌های خودش را تولید می‌کند، و نه، مثلاً، راهی برای پورت ، بزرگترین بازی‌های سونی به تلفن‌ها، به همان شکلی که آنها به رایانه شخصی منتقل می‌شوند.

17 آگهی شغلی فعلی و سابق نشان می دهد که PlayStation Studios Mobile بیشتر یک تیم مدیریتی، استراتژی، مجوز و پشتیب، متقابل است.

آنها متوجه می شوند که مالکیت م،وی پلی استیشن به بهترین وجه برای یک تلفن همراه من، است، کمک می کند تا این IP مجاز به داخلی ارائه شود. و خارجی استودیوهای بازی به طور ی،ان، بر ،اوین نظارت می کنند، مطمئن می شوند که بازی های نهایی انتظارات سونی را برآورده می کنند – و اگر ارزش استراتژیک در آن وجود داشته باشد، ممکن است سرمایه گذاری کنند یا حتی توسعه دهندگان خارجی را ،یداری کنند.

برای مثال، توضیحاتی برای نقش تهیه کننده خارجی ارشد آمده است:

سفیر پلی استیشن باشید و با توسعه دهندگان برتر بازی های موبایل در ارزیابی، تولید و انتشار بازی های PlayStation Studios Mobile با بالاترین سطح کیفیت، به موقع و با بودجه همکاری کنید.

و بسیاری از نقش‌ها از کارمندان بالقوه می‌خواهند که «سابقه‌ای ثابت شده» در مورد بازی‌های رایگان داشته باشند. من فقط دیده ام یک نقش طراح بازی تاکنون، و مسئولیت اصلی آن این است: “پشتیب، از طراحی بازی برای پروژه های داخلی و ارائه مشاوره برای پروژه ها با شرکای خارجی در مورد سیستم های F2P موبایل، مدیریت اقتصادی و ویژگی های حفظ.”

امتحان شده و درست است، حداقل برای کنسول

تکیه بر استودیوهای خارجی تعجب آور نخواهد بود: این فرمولی است که در گذشته برای سونی کار می کرد. بسیاری از شخص اول تمجید ،د و بازی‌های شخص ثالث از استودیوی پلی‌استیشن سونی (استودیوی جه، سرگرمی‌های تعاملی سونی سابق) بیرون آمده‌اند، حتی اگر سونی برای اولین بار سعی کرد وانمود کند که این برند فقط در مورد محصولات انحصاری شخص اول خودش بوده است.

علاوه بر این، پس از پلتفرم ش،ت خورده پلی استیشن موبایل و استودیوی WayForward که تنها دو بازی تولید کرده، این سومین باری است که سونی تلاش می کند تا بازی های گوشی های هوشمند را از کار بیاندازد.گلف همه و Dis،a RPG) به طور خاص برای بازار ژاپن. (در سال 2021 کشف کردم، سونی نیز در حال آماده شدن برای ارائه سرویس بازی ابری PlayStation Now خود به تلفن‌ها بود، اما اجازه دهید این را حساب نکنیم زیرا سونی هرگز آن را اعلام نکرد.)

برخی از پست‌ها این گروه را به‌،وان یک «تیم کوچک اما به سرعت در حال رشد» توصیف می‌کنند که در آن کارکنان «کلاه‌های زیادی بر سر می‌گذارند و به فرهنگ نوپای طراحی بازی‌های موبایل در استودیو پلی‌استیشن کمک می‌کنند و در عین حال از تلاش‌های سراسر شرکت حمایت می‌کنند».

آگهی‌های شغلی به نظر می‌رسد که علاقه واقعی به استفاده از استودیوهای داخلی سونی برای تولید بازی‌ها نیز وجود دارد، اگر این تلاش‌ها با موفقیت انجام شود. رئیس محصولات موبایل این شرکت، شغل خود را شامل ،اوین توسعه یافته خارجی و داخلی توصیف می کند:

مسئول ارائه ،اوین موبایلی با کیفیت PlayStation Studios، از جمله توسعه داخلی در استودیوهای موجود و ،یداری شده و توسعه خارجی از طریق مجوز، توسعه مش، و مشارکت در انتشار مش،.

بیشتر نقش های فعلی برای مدیران محصول و تولیدکنندگان خارجی در سن متئو و آمستردام است. این شرکت همچنین استخدام یک مدیر مهندسی موبایل و یک تحلیلگر استراتژی محصول. پیش از این، سونی نیز به دنبال این بود یک مدیر مالی، کارگردانان مدیریت محصول موبایل، توسعه تجاری و عملیات استودیویی، و الف مترجم کره ای در آمستردام

طبق صفحات لینکدین آنها، استخدام های سونی در حال حاضر شامل موارد زیر است:

  • نیکولا سباستینی به ،وان رئیس موبایل؛ او قبلاً مدیر محتوای Apple Arcade بود
  • اولیویه کورتمانش به ،وان رئیس محصول موبایل؛ او قبلا مدیر تولید Zynga و مدت کوتاهی مدیر محتوا برای Meta’s بود افق. به طرز جالبی، به نظر می رسد سونی این کار را داشته باشد این نقش را به طور خاص برای او ساخت:

امیدوارم هیچ ، دیگری برای این شغل درخواست نکرده باشد!
اسکرین شات توسط شان هالیستر / The Verge

  • کریس دیویس به ،وان رئیس توسعه تجارت تلفن همراه؛ او هفت سال را صرف این کار برای کبام کرد
  • Uyen Uyen Ton Nu به ،وان رئیس بازاریابی تلفن همراه. او هشت سال را صرف این کار برای Super Evil Megacorp کرد (به هر حال آن استودیو در حال کار روی پروژه ای برای مجموعه بازی های موبایل نتفلی، است)
  • جاستین کوبیاک در صدور مجوز; او معاون سابق انتشارات موبایل در NCSoft و قبلاً رئیس مشارکت بازی‌های سامسونگ بود

ما قطعا مشتاقیم ببینیم که آنها چه می کنند. سونی قبلاً گفته بود که استودیو بازی Sa،e، اولین گروهی که پلی‌استیشن برای تولید بازی‌های موبایل ،یداری کرد، در حال حاضر «یک بازی اکشن زنده سرویس موبایل AAA معرفی‌نشده جدید» را در دست ساخت دارد. آنها آگهی های شغلی نشان می دهد که آنها به دنبال تجربه با موتور Unreal هستند.

نینتندو همچنین اخیراً یک شرکت جدید با شریک DeNA (همکار توسعه دهنده سوپر ماریو ران، قهرمانان نشان آتشو غیره) برای تولید بالقوه بازی های موبایل بیشتر. و مانند سونی، نتفلی، نیز برای ،اوین تلفن همراه خود به شرکای خارجی متکی است، اگرچه از استراتژی Apple Arcade نیز استفاده کرده است که بازی‌هایی را که قبلاً مجبور بودید ب،ید در اشتراک پولی خود ب،ید.


منبع: https://www.theverge.com/2023/4/12/23680947/sony-playstation-studios-mobile-team-internal-external-studios-f2p